Netradiční, a přesto provázené tradicemi – takové může být poznávání východní Moravy. Unikátní vodní cesta totiž spojuje poklidnou plavbu s prohlídkou vinných sklepů, cyklojízdou chráněnými krajinnými oblastmi i výletem k historickým památkám. V současné době je dokonce možné přejet hraniční přechod a dostat se lodí až do přístavu ve slovenské Skalici.
Baťův kanál je technickou památkou, která spojuje šedesátikilometrový úsek mezi Otrokovicemi a Sudoměřicemi (nenajdete jej tedy ve Zlíně, jak by možná mohlo z názvu kanálu vyplývat). Byl postaven v roce 1938 a sloužil pro zavlažování Moravského Slovácka a dopravu hnědého uhlí pro Baťovy závody ve Zlíně. Plavba pokračovala do roku 1945, pak byla zničena válkou a později obnovena. Poslední loď vyplula na kanál v roce 1961. Znovuotevření se turisté dočkali až o pětatřicet let později.
V současné době je na umělé vodní cestě 9 přístavů, které výletníkům poskytují zázemí a nabízejí různé služby. Cestou po řece Moravě tak můžete zažít dobrodružství na raftu, s ratolestmi hledat poklad, koštovat domácí klobásky a místní vína, odpočívat na písečných plážích, poslat děti na jednodenní vyučování na lodi nebo s kamarády na člunu popíjet pivo ze soudku. Každý z přístavů je vybaven několika plavidly, takže jediná trasa může být pokaždé jiná.
Některé úseky Baťova kanálu vedou řekou Moravou, jinde jsou uměle vyhloubené kanálové úseky spojené s řekou plavebními komorami. K vidění jsou ojedinělé technické památky – historické plavební komory, křížení vodní cesty s lanovým lodním vlekem, některé z padesáti mostů přes Baťův kanál či mechanické jezy.